Bilimsel çalışma: Multivitamin takviyesi biyolojik yaşlanma üzerinde etkili olabilir

Analiz sonuçlarına göre günlük multivitamin kullanımı, incelenen beş biyolojik göstergeden ikisinde yaşlanma belirtilerini anlamlı şekilde yavaşlattı.


Araştırmada, iki yıl boyunca düzenli multivitamin kullanan yaşlı bireylerde biyolojik yaşlanmanın, takviye almayanlara kıyasla ortalama dört ay daha yavaş ilerlediği tespit edildi.


Çalışmada ayrıca, biyolojik yaşı kronolojik yaşından daha yüksek olan ve hızlanmış yaşlanma belirtileri gösteren kişilerde bu etkinin daha belirgin olduğu belirtildi.

Araştırmacılar, kullanılan biyolojik göstergelerin aynı zamanda ölüm riskiyle ilişkilendirilen faktörler arasında bulunduğunu ifade etti.


Araştırmanın ortak yazarlarından Howard Sesso, bu tür çalışmaların amacının yalnızca yaşam süresini uzatmak değil, insanların daha sağlıklı bir yaşam sürmesini sağlamak olduğunu vurguladı.


Çalışmanın sonuçları Nature Medicine dergisinde yayımlandı

Kaynak Gazete oksijen

  • Related Posts

    Titreşen Işıklar Beynin Gizemli Dünyasına Kapı Aralıyor

    Bilim insanları, stroboskopik ışık uyarımı adı verilen yöntemle beynin iç işleyişine dair dikkat çekici bulgular elde ediyor. Belirli frekanslarda yanıp sönen ışıklar, gözler kapalıyken bile insanların renkli geometrik desenler, şekiller…

    14.400 Yıl Önce Beş İnsan ve Köpekleri Bu Mağarayı Nasıl Gezdi?

    Tarih öncesi mağara yolculuğunun izleri yeniden canlandırıldı Kuzey İtalya’da bulunan Bàsura Mağarası’nda keşfedilen ayak izleri, 14.400 yıl önce beş avcı-toplayıcının ve bir köpeğin çıktığı sıra dışı yolculuğa ışık tuttu. Araştırmacılar,…

    One thought on “Bilimsel çalışma: Multivitamin takviyesi biyolojik yaşlanma üzerinde etkili olabilir

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir